Bli medlem i fotoklubben

Foto: Oddvin Almenning

Velkommen til fotografiets fengslende verden 📸✨

Enten du er en ivrig hobbyfotograf eller akkurat har startet opp, er klubben vår det perfekte sted for deg til å utforske, lære og skape.

Gjennom kameraet oppdager vi nye perspektiver, fryser øyeblikk i tid og forteller overbevisende historier.

Bli med oss når vi legger ut på fotosafari for å finne gode motiv og gode visuelle elementer.

Uansett ferdighetsnivå eller kamera; her i fotoklubben fokuserer vi på å fremme kreativitet, dele kunnskap og bygge et fellesskap bundet av en felles lidenskap for å fange skjønnheten i verden rundt oss.

Foto: Oddvin Almenning

Hva vi gjør

Medlemsmøter

Medlemsmøte hver 14. dag med opplæring, erfaringsutveksling og diskusjon omkring emner relatert til fotografering. Praktiske øvelser, bl.a. med felles utflukter til ulike steder i Valdres. Evaluering av medlemmenes egne bilder. Klubben har medlemmer fra alle kommunene i Valdres

Fotoutstillinger

Vi har avholdt noen fotoutstillinger og vil fortsette med dette når det blir en anledning. Mange av klubbens medlemmer har bidratt med bilder.

Kurs

Kurs i redigering av bilder, generell datakunnskap, diverse fototeknikker, nybegynnerkurs etter behov.

Fotokonkurranser

Vi avholder klubbkonkuranse hver måned med forskjellige tema. I tillegg deltar klubben på nasjonale fotokonkuraner.

Mange av medlemmene deltar individulet på konkurranser.

Vi ønsker oss medlemmer som gjerne:

er aktivt fotograferende. Du må gjerne være nybegynner eller ha liten erfaring.

(type utstyr har ingen betydning)

av og til kan ta på seg verv i styret eller utvalg

deltar i klubbens sosiale aktiviteter og/eller fototurer

deltar i klubbens interne konkurranser (i alle fall noen ganger i året) og leverer forslag til bilder som klubben kan bruke i eksterne klubbkonkurranser.

tar bilder som kan vises på medlemsmøtene

Bli en del av et hyggelig felleskap med fotografering og redigering som interesse